SPIS TREŚCI:
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
2. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM
3. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
4. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT
5. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU PRODUKTU
6. PROCEDURA ROZPATRYWANIA REKLAMACJI
7. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA
ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
8. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
9. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
10. ZASADY KORZYSTANIA Z PRODUKTU – TREŚCI I USŁUGI CYFROWE
11. OPINIE O PRODUKTACH
12. NIELEGALNE TREŚCI I INNE TREŚCI NIEZGODNE Z REGULAMINEM
13. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
14. WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1. Sklep Internetowy dostępny pod adresem internetowym www.sklep.drzwipodlogi.pl
prowadzony jest przez Aleksandre Kroczyk i Monike Fundakowską prowadzącą działalność
gospodarczą pod firmą door2designe spółka z ograniczoną odpowiedzialnością wpisaną do
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej
prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, posiadającą: adres miejsca
wykonywania działalności i adres do doręczeń: ul. Kolejowa 33, 43-502 Czechowice-Dziedzice,
NIP 6521753455, REGON 526117226, adres poczty elektronicznej: info@sklep.drzwipodlogi.pl,
numer telefonu: 535285740
1.2. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i do przedsiębiorców
korzystających ze Sklepu Internetowego, chyba że dane postanowienie Regulaminu stanowi
inaczej.
1.3. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Sklepie Internetowym w związku z
realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Sprzedawca. Dane osobowe przetwarzane są w
celach, przez okres i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności
opublikowanej na stronie Sklepu Internetowego. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim
zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora w Sklepie Internetowym,
w tym podstawy, cele i okres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane
dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w Sklepie Internetowym plików cookies oraz
narzędzi analitycznych. Korzystanie ze Sklepu Internetowego, w tym dokonywanie zakupów jest
dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego ze Sklepu
Internetowego Usługobiorcę lub Klienta jest dobrowolne, z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w
polityce prywatności (zawarcie umowy oraz obowiązki ustawowe Sprzedawcy).
1.4. Definicje:
1.4.1. AKT O USŁUGACH CYFROWYCH, AKT – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i
Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych
oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych) (Dz.U. L 277 z 27.10.2022, s. 1–
102).
1.4.2. DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo
wolnych od pracy.
1.4.3. FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny w Sklepie Internetowym
umożliwiający utworzenie Konta.
1.4.4. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w
Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie
Produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym
sposobu dostawy i płatności.
1.4.5. KLIENT – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w
wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna
posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka
organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną –
która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
1.4.6. KODEKS CYWILNY – ustawa Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr
16, poz. 93 ze zm.).
1.4.7. KONTO – Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem
podanym przez Usługobiorcę zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w
którym gromadzone są dane podane przez Usługobiorcę oraz informacje o złożonych przez niego
Zamówieniach w Sklepie Internetowym.
1.4.8. NEWSLETTER – Usługa Elektroniczna, elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona
przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim
korzystającym z niej Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy cyklicznych
treści kolejnych edycji newslettera zawierającego informacje o Produktach, nowościach i
promocjach w Sklepie Internetowym.
1.4.9. NIELEGALNE TREŚCI – informacje, które same w sobie lub przez odniesienie do działania,
w tym sprzedaży Produktów lub świadczenia Usług Elektronicznych, nie są zgodne z prawem Unii
Europejskiej lub z prawem jakiegokolwiek państwa członkowskiego, które jest zgodne z prawem
Unii Europejskiej, niezależnie od konkretnego przedmiotu lub charakteru tego prawa.
1.4.10. PRODUKT – (1) rzecz ruchoma (w tym rzecz ruchoma z elementami cyfrowymi, tj.
zawierająca treść cyfrową lub usługę cyfrową lub z nimi połączona w taki sposób, że brak treści
cyfrowej lub usługi cyfrowej uniemożliwiłby jej prawidłowe funkcjonowanie), (2) treść cyfrowa,
(3) usługa (w tym usługa cyfrowa i inna niż cyfrowa) lub (4) prawo będące przedmiotem Umowy
Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
1.4.11. REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu Internetowego.
1.4.12. SKLEP INTERNETOWY – sklep internetowy Usługodawcy dostępny pod adresem
internetowym: www.sklep.drzwipodlogi.pl
1.4.13. SPRZEDAWCA; USŁUGODAWCA – Aleksandra Kroczyk, Monika Fundakowska
prowadząca działalność gospodarczą pod firmą DOOR 2 DESIGNE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ
ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ. wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw
gospodarki, posiadająca: adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń: ul. Kolejowa
33, 43-502 Czechowice-Dziedzice, NIP 6521753455, REGON 526117226, adres poczty
elektronicznej: kontakt@drzwipodlogi.pl, numer telefonu: 535285740.
1.4.14. UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży Produktu (w przypadku rzeczy ruchomych
oraz rzeczy ruchomych z elementami cyfrowymi), (2) umowa o dostarczanie Produktu (w
przypadku treści cyfrowej lub usługi cyfrowej), (3) umowa o świadczenie lub korzystanie z
Produktu (w przypadku usługi innej niż cyfrowa oraz pozostałych Produktów) zawierana albo
zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
1.4.15. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez
Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu Internetowego i niebędąca
Produktem.
1.14.16. USŁUGOBIORCA – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności
prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba
fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3)
jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność
prawną –korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usługi Elektronicznej.
1.4.17. USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach
konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.)
ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i
zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM
2.1 W Sklepie Internetowym dostępne są następujące Usługi Elektroniczne: Konto, Formularz
Zamówienia oraz Newsletter.
2.1.1. Konto – korzystanie z Konta możliwe jest po wykonaniu łącznie trzech kolejnych kroków
przez Usługobiorcę – (1) wypełnieniu Formularza Rejestracji, (2) kliknięciu pola „Załóż konto”
oraz (3) potwierdzeniu chęci utworzenia Konta poprzez kliknięcie w link potwierdzający przesłany
automatycznie na podany adres poczty elektronicznej. W Formularzu Rejestracji niezbędne jest
podanie przez Usługobiorcę następujących danych Usługobiorcy: imię i nazwisko/nazwa firmy,
adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty
elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz hasło. W wypadku Usługobiorców niebędących
konsumentami niezbędne jest także podanie nazwy firmy oraz numeru NIP.
2.1.1.1.Usługa Elektroniczna Konto świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony.
Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji
z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za
pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@drzwipodlogi.pl lub też pisemnie na adres:
ul.Kolejowa 33, 43-502 Czechowice-Dziedzice
2.1.2. Formularz Zamówienia – korzystanie z Formularza Zamówienia rozpoczyna się z momentem
dodania przez Klienta pierwszego Produktu do elektronicznego koszyka w Sklepie Internetowym.
Złożenie Zamówienia następuje po wykonaniu przez Klienta łącznie dwóch kolejnych kroków – (1)
po wypełnieniu Formularza Zamówienia i (2) kliknięciu na stronie Sklepu Internetowego po
wypełnieniu Formularza Zamówienia pola „Potwierdź zakup” – do tego momentu istnieje
możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych (w tym celu należy kierować się
wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie Sklepu Internetowego). W
Formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych dotyczących
Klienta: imię i nazwisko/nazwa firmy, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy,
miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz danych
dotyczących Umowy Sprzedaży: Produkt/y, ilość Produktu/ów, miejsce i sposób dostawy
Produktu/ów, sposób płatności. W wypadku Klientów niebędących konsumentami niezbędne jest
także podanie nazwy firmy oraz numeru NIP.
2.1.2.1. Usługa Elektroniczna Formularz Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie oraz ma
charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem
albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez
Usługobiorcę.
2.1.3. Newsletter – korzystanie z Newslettera następuje po podaniu w zakładce „Newsletter”
widocznej na stronie Sklepu Internetowego adresu poczty elektronicznej, na który mają być
przesyłane kolejne edycje Newslettera i kliknięciu pola „Zapisz się”. Na Newsletter można się
również zapisać poprzez zaznaczenie odpowiedniego checkboxa w trakcie zakładania Konta – z
chwilą utworzenia Konta Usługobiorca zostaje zapisany na Newsletter.
2.1.3.1. Usługa Elektroniczna Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony.
Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, wypisania się z Newslettera
(rezygnacji z Newslettera) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności
za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@drzwipodlogi.pl lub też pisemnie na
adres: ul. Kolejowa 33, 43-502 Czechowice-Dziedzice;
2.2 Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym
posługuje się Usługodawca: (1) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do
Internetu; (2) dostęp do poczty elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa w aktualnej wersji:
Mozilla Firefox; Internet Explorer; Opera; Google Chrome; Safari; Microsoft Edge; (4) zalecana
minimalna rozdzielczość ekranu: 1024x768; (5) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości
zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
2.3 Usługobiorca obowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z
prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw
autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich. Usługobiorca obowiązany
jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Usługobiorcę obowiązuje zakaz
dostarczania treści o charakterze bezprawnym, w tym Nielegalnych Treści.
2.4. Tryb postępowania reklamacyjnego dotyczący Usług Elektronicznych wskazany jest w pkt. 6.
Regulaminu.
WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
3.1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu
przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza Zamówień w Sklepie Internetowym zgodnie z
pkt. 2.1.2 Regulaminu.
3.2. Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu Internetowego podana jest w złotych polskich i
zawiera podatki. O łącznej cenie wraz z podatkami Produktu będącego przedmiotem Zamówienia, a
także o kosztach dostawy (w tym opłatach za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) oraz o
innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia, Klient
jest informowany na stronach Sklepu Internetowego w trakcie składania Zamówienia, w tym także
w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
3.3. Procedura zawarcia Umowy Sprzedaży w Sklepie Internetowym za pomocą Formularza
Zamówienia
3.3.1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim
złożeniu przez Klienta Zamówienia w Sklepie Internetowym zgodnie z pkt. 2.1.2 Regulaminu.
3.3.2. W przypadku składania Zamówienia poprzez formularz Zamówienia dostępny na stronie
internetowej Sklepu Internetowego, Zamówienie zostaje złożone Sprzedawcy przez Klienta w
formie elektronicznej i stanowi ofertę zawarcia Umowy sprzedaży Towarów będących przedmiotem
Zamówienia. Oferta złożona w postaci elektronicznej wiąże Klienta, jeżeli na podany przez Klienta
adres poczty elektronicznej Sprzedawca prześle potwierdzenie przyjęcia do realizacji Zamówienia,
które stanowi oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu oferty Klienta i z chwilą jej otrzymania przez
Klienta zawarta zostaje Umowa sprzedaży.
3.4. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy Sprzedaży
następuje poprzez (1) udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego oraz
(2) przesłanie Klientowi wiadomości e-mail, o której mowa w pkt. 3.3.2. Regulaminu. Treść
Umowy Sprzedaży jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Sklepu
Internetowego Sprzedawcy.
SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT
4.1.Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:
4.1.1.Płatność gotówką przy odbiorze osobistym.
4.1.2. Płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy.
4.1.3. Płatności elektroniczne i płatności kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu Autopay.pl –
możliwe aktualne sposoby płatności określone są na stronie Sklepu Internetowego w zakładce
informacyjnej dotyczącej sposobów płatności oraz na stronie internetowej http://www.autopay.pl.
4.1.4 Rozliczenia transakcji płatnościami elektronicznymi i kartą płatniczą przeprowadzane są
zgodnie z wyborem Klienta za pośrednictwem serwisu autopay.pl. Obsługę płatności
elektronicznych i kartą płatniczą prowadzi:
4.1.4.1 Autopay.pl – Autopay S.A. z siedzibą w Sopocie przy ulicy Powstańców Warszawy 6, kod
81-718. Spółka została zarejestrowana w Sądzie Rejonowym Gdańsk-Północ VIII Wydział
Gospodarczy KRS pod nr 0000320590, NIP 585-13-51-185, REGON 191781561. Kapitał
zakładowy wynosi 2 205 500 złotych
4.2. Termin płatności:
4.2.1. W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem, płatności elektronicznych albo
płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni
kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
4.2.2. W przypadku wyboru przez Klienta płatności gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki
albo płatności gotówką przy odbiorze osobistym, Klient obowiązany jest do dokonania płatności
przy odbiorze przesyłki.
KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU PRODUKTU
5.1. Dostawa Produktu dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
5.2. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są
wskazywane Klientowi na stronach Sklepu Internetowego w zakładce informacyjnej dotyczącej
kosztów dostawy oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez
Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
5.3. Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny.
5.4. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy lub odbioru Produktu:
5.4.1. Przesyłka kurierska,
5.4.3. Odbiór osobisty dostępny pod adresem: ul.Górecka 32D, 43-430 Skoczów – w Dni Robocze,
w godzinach od 09:00 do 17:00.
5.5. Termin dostawy Produktu do Klienta wynosi do 30 Dni Roboczych, chyba że w opisie danego
Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Produktów o
różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin, który jednak nie
może przekroczyć 30 Dni Roboczych. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy
się w następujący sposób:
5.5.1 W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektronicznych
lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego lub rachunku rozliczeniowego
Sprzedawcy.
5.5.2. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności gotówką – od dnia zawarcia Umowy
Sprzedaży.
5.5. Termin gotowości Produktu do odbioru przez Klienta – w przypadku wyboru przez Klienta
odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie do 30
Dni Roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano
krótszy termin. W przypadku Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru, terminem
gotowości do odbioru jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 30 Dni
Roboczych. O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez
Sprzedawcę. Początek biegu terminu gotowości Produktu do odbioru przez Klienta liczy się w
następujący sposób:
5.5.1. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektronicznych
lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego lub rachunku rozliczeniowego
Sprzedawcy.
5.5.2. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu gotówką przy odbiorze osobistym – od dnia
zawarcia Umowy Sprzedaży.
PROCEDURA ROZPATRYWANIA REKLAMACJI
6.1. Niniejszy punkt 6. Regulaminu określa procedurę rozpatrywania reklamacji wspólną dla
wszystkich reklamacji składanych do Sprzedawcy, w szczególności reklamacji dotyczących
Produktów, Umów Sprzedaży, Usług Elektronicznych oraz pozostałych reklamacji związanych z
działaniem Sprzedawcy lub Sklepu Internetowego.
6.2. Reklamacja może zostać złożona na przykład:
6.2.1. pisemnie na adres: ul. Kolejowa 33, 43-502 Czechowice-Dziedzice;
6.2.2. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:
info@sklep.drzwipodlogi.pl
6.3. Przesłanie lub zwrot Produktu w ramach reklamacji może nastąpić na adres: ul.Górecka 32 Skoczów 43-430
6.4. Zaleca się podanie w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu
reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości lub braku zgodności z
umową; (2) żądania sposobu doprowadzenia do zgodności z umową lub oświadczenia o obniżeniu
ceny albo odstąpieniu od umowy lub innego roszczenia; oraz (3) danych kontaktowych
składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji. Wymogi podane w
zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji
złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
6.5. W razie zmiany podanych danych kontaktowych przez składającego reklamację w trakcie
rozpatrywania reklamacji zobowiązany jest on do powiadomienia o tym Sprzedawcy.
6.6. Do reklamacji mogą zostać załączone przez składającego reklamację dowody (np. zdjęcia,
dokumenty lub Produkt) związane z przedmiotem reklamacji. Sprzedawca może także zwrócić się
do składającego reklamację z prośbą o podanie dodatkowych informacji lub przesłanie dowodów
(np. zdjęcia), jeżeli ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
6.7. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni
kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
6.8. Podstawa i zakres odpowiedzialności ustawowej Sprzedawcy są określone powszechnie
obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym, Ustawie o Prawach
Konsumenta oraz ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U.
Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Poniżej wskazane są dodatkowe informacje dotyczące przewidzianej
przez prawo odpowiedzialności Sprzedawcy za zgodność Produktu z Umową Sprzedaży:
6.8.1. W przypadku reklamacji Produktu – rzeczy ruchomej – zakupionego przez Klienta na
podstawie Umowy Sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą do dnia 31. grudnia 2022 r. określają
przepisy Kodeksu Cywilnego w brzmieniu obowiązującym do dnia 31. grudnia 2022 r., w
szczególności art. 556-576 Kodeksu Cywilnego. Przepisy te określają w szczególności podstawę i
zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę
fizyczną lub prawną (rękojmia). Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność
Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt zakupiony zgodnie ze zdaniem poprzednim wobec Klienta
niebędącego konsumentem zostaje wyłączona.
6.8.2 W przypadku reklamacji Produktu – rzeczy ruchomej (w tym rzeczy ruchomej z elementami
cyfrowymi), z wyłączeniem jednak rzeczy ruchomej, która służy wyłącznie jako nośnik treści
cyfrowej – zakupionego przez Klienta na podstawie Umowy Sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą od
dnia 1. stycznia 2023 r. określają przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta w brzmieniu
obowiązującym od dnia 1. stycznia 2023 r., w szczególności art. 43a - 43g Ustawy o Prawach
Konsumenta. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności
Sprzedawcy względem konsumenta, w razie braku zgodności Produktu z Umową Sprzedaży.
6.8.3. W przypadku reklamacji Produktu – treści lub usługi cyfrowej lub rzeczy ruchomej, która
służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej – zakupionego przez Klienta na podstawie Umowy
Sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą od dnia 1. stycznia 2023 r. lub przed tym dniem, jeżeli
dostarczanie takiego Produktu miało nastąpić lub nastąpiło po tym dniu określają przepisy Ustawy
o Prawach Konsumenta w brzmieniu obowiązującym od dnia 1. stycznia 2023 r., w szczególności
art. 43h – 43q Ustawy o Prawach Konsumenta. Przepisy te określają w szczególności podstawę i
zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem konsumenta, w razie braku zgodności Produktu z
Umową Sprzedaży.
6.9. Poza odpowiedzialnością ustawową na Produkt może zostać udzielona gwarancja – jest to
odpowiedzialność umowna (dodatkowa) i można z niej skorzystać, gdy dany Produkt jest objęty
gwarancją. Gwarancja może być udzielona przez inny podmiot niż Sprzedawca (np. przez
producenta lub dystrybutora). Szczegółowe warunki dotyczące odpowiedzialności na podstawie
gwarancji, w tym także dane podmiotu odpowiedzialnego za realizację gwarancji oraz podmiotu
uprawnionego do skorzystania z niej są dostępne w opisie gwarancji, np. w karcie gwarancyjnej lub
w innym miejscu dotyczącym udzielenia gwarancji. Sprzedawca wskazuje, że w przypadku braku
zgodności Produktu z umową Klientowi z mocy prawa przysługują środki ochrony prawnej ze
strony i na koszt Sprzedawcy oraz że gwarancja nie ma wpływu na te środki ochrony prawnej.
6.10. Zawarte w punktach 6.8.2. i 6.8.3 Regulaminu postanowienia dotyczące konsumenta stosuje
się również do Klienta będącego osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej
działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby
charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią
działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i
Informacji o Działalności Gospodarczej.
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA
ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
7.1. Metody rozwiązywania sporów bez udziału sądu to między innymi (1) umożliwienie zbliżenia
stanowisk stron, np. poprzez mediację; (2) zaproponowanie rozwiązania sporu, np. poprzez
koncyliację oraz (3) rozstrzygnięcie sporu i narzucenie stronom jego rozwiązania, np. w ramach
arbitrażu (sąd polubowny). Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez
Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i
dochodzenia roszczeń, zasady dostępu do tych procedur oraz przyjazna wyszukiwarka podmiotów
zajmujących się polubownym rozwiązywaniem sporów dostępne są na stronie internetowej Urzędu
Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://polubowne.uokik.gov.pl/.
7.2. Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa punkt kontaktowy, którego
zadaniem jest między innymi udzielanie konsumentom informacji dotyczących pozasądowego
rozwiązywania sporów konsumenckich. Z punktem konsument może się skontaktować: (1)
telefonicznie – dzwoniąc pod numer 22 55 60 332 lub 22 55 60 333; (2) za pomocą poczty
elektronicznej – przesyłając wiadomość na adres: kontakt.adr@uokik.gov.pl lub (3) pisemnie lub
osobiście – w Centrali Urzędu przy placu Powstańców Warszawy 1 w Warszawie (00-030).
7.3. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych
sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: (1) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do
stałego polubownego sądu konsumenckiego; (2) wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania
sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji; lub (3) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika
konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona
konsumentów (m. in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady
udzielane są między innymi mailowo pod adresem porady@dlakonsumentow.pl oraz pod numerem
infolinii konsumenckiej 801 440 220 (infolinia czynna w Dni Robocze, w godzinach 8:00-18:00,
opłata za połączenie wg taryfy operatora).
7.4. Pod adresem http://ec.europa.eu/odr dostępna jest platforma internetowego systemu
rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma
ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem
kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego
rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy
sprzedaży lub umowy o świadczenie usług (więcej informacji na stronie samej platformy lub pod
adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
https://polubowne.uokik.gov.pl/platforma-odr,161,pl.html).
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
8.1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych
odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów
określonych w pkt. 8.8 Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia
przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na przykład:
8.1.1. pisemnie na adres: ul. Kolejowa 33, 43-502 Czechowice-Dziedzice;
8.1.2. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:
info@sklep.drzwipodlogi.pl
8.2. Zwrot Produktu - rzeczy ruchomych (w tym rzeczy ruchomych z elementami cyfrowymi)
w ramach odstąpienia od umowy może nastąpić na adres: ul. Górecka 32D, 43-430 Skoczów
8.3. Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy
o Prawach Konsumenta oraz dodatkowo dostępny jest w pkt. 14 Regulaminu. Konsument może
skorzystać ze wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
8.4. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
8.4.1. dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt, będąc zobowiązany do
przeniesienia jego własności – od objęcia Produktu w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną
przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która: (1) obejmuje wiele
Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie
ostatniego Produktu, partii lub części albo (2) polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez
czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów;
8.4.2. dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
8.5. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
8.6.Produkty - rzeczy ruchome, w tym rzeczy ruchome z elementami cyfrowymi:
8.6.1. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych
od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi
wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu - rzeczy ruchomej,
w tym rzeczy ruchomej z elementami cyfrowymi (z wyjątkiem dodatkowych kosztów
wynikających z wybranego przez konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły
sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym). Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy
użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie
zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. W przypadku
Produktów - rzeczy ruchomych (w tym rzeczy ruchomych z elementami cyfrowymi) - jeżeli
Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od konsumenta, może wstrzymać się ze
zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub
dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie
nastąpi wcześniej.
8.6.2. W przypadku Produktów - rzeczy ruchomych (w tym rzeczy ruchomych z elementami
cyfrowymi) - konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni
kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać
go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam
odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
8.6.3. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu - rzeczy ruchomej
(w tym rzeczy ruchomej z elementami cyfrowymi) - będące wynikiem korzystania z niego w
sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
8.7. Produkty – treści cyfrowe lub usługi cyfrowe:
8.7.1. W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie Produktu - treści cyfrowej lub usługi
cyfrowej - Sprzedawca od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy nie
może wykorzystywać treści innych niż dane osobowe dostarczone lub wytworzone przez
konsumenta w trakcie korzystania z Produktu – treści cyfrowych lub usługi cyfrowej –
dostarczonych przez Sprzedawcę, z wyjątkiem treści, które: (1) są użyteczne wyłącznie w związku
z treścią cyfrową lub usługą cyfrową, które stanowiły przedmiot umowy; (2) dotyczą wyłącznie
aktywności konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej dostarczonych
przez Sprzedawcę; (3) zostały połączone przez przedsiębiorcę z innymi danymi i nie mogą zostać z
nich wydzielone lub mogą zostać wydzielone jedynie przy nakładzie niewspółmiernych wysiłków;
(4) zostały wytworzone przez konsumenta wspólnie z innymi konsumentami, którzy nadal mogą z
nich korzystać. Z wyjątkiem przypadków, o których mowa wyżej w pkt (1)–(3,) Sprzedawca na
żądanie konsumenta udostępnia mu treści inne niż dane osobowe, które zostały dostarczone lub
wytworzone przez konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej
dostarczonych przez Sprzedawcę. W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca może
uniemożliwić konsumentowi dalsze korzystanie z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej, w
szczególności przez uniemożliwienie konsumentowi dostępu do treści cyfrowych lub usługi
cyfrowej lub zablokowanie konta użytkownika, co nie ma wpływu na uprawnienia konsumenta, o
których mowa w zdaniu poprzednim. Konsument ma prawo odzyskać treści cyfrowe od
Sprzedawcy nieodpłatnie, bez przeszkód ze strony Sprzedawcy, w rozsądnym terminie i
powszechnie używanym formacie przeznaczonym do odczytu maszynowego.
8.7.2. W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie Produktu – treści cyfrowej lub usługi
cyfrowej, konsument jest zobowiązany zaprzestać korzystania z tej treści cyfrowej lub usługi
cyfrowej i udostępniania ich osobom trzecim.
8.8. Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez konsumenta od umowy, które obowiązany jest
ponieść konsument:
8.8.1.W przypadku Produktów - rzeczy ruchomych (w tym rzeczy ruchomych z elementami
cyfrowymi) - jeżeli konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób
dostawy dostępny w Sklepie Internetowym, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu
konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
8.8.2. W przypadku Produktów - rzeczy ruchomych (w tym rzeczy ruchomych z elementami
cyfrowymi) - konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
8.8.3. W przypadku Produktu - usługi, której wykonywanie – na wyraźne żądanie konsumenta –
rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, konsument, który wykonuje
prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek zapłaty za świadczenia
spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu
spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia.
Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa
spełnionego świadczenia.
8.9. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w
odniesieniu do umów:
8.9.1. (1) o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli
Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został
poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę
utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości; (2) w której cena lub
wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje
kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy; (3) w której
przedmiotem świadczenia jest Produkt - rzecz ruchoma (w tym rzecz ruchoma z elementami
cyfrowymi) - nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący
zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; (4) w której przedmiotem świadczenia jest
Produkt - rzecz ruchoma (w tym rzecz ruchoma z elementami cyfrowymi) - ulegający szybkiemu
zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia; (5) w której przedmiotem świadczenia
jest Produkt - rzecz ruchoma (w tym rzecz ruchoma z elementami cyfrowymi) - dostarczany w
zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na
ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu; (6) w której przedmiotem świadczenia są Produkty - rzeczy ruchome (w tym rzeczy
ruchome z elementami cyfrowymi) -, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają
nierozłącznie połączone z innymi rzeczami ruchomymi, w tym rzeczami ruchomymi z elementami
cyfrowymi; (7) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została
uzgodniona przy zawarciu Umowy Sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po
upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma
kontroli; (8) w której konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu
dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż
te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza Produkty - rzeczy ruchome (w tym rzeczy
ruchome z elementami cyfrowymi) -,inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy
lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do
dodatkowych usług lub Produktów; (9) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe
lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli
opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; (10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub
czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę; (11) zawartej w drodze aukcji publicznej; (12) o
świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu
towarów, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami
rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres
świadczenia usługi; (13) o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym,
za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za
wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem
świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i
przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w
art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 Ustawy o Prawach Konsumenta; (14) o świadczenie usług, za
które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny w przypadku których konsument wyraźnie
zażądał od Sprzedawcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w
pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta.
8.10. Zawarte w niniejszym punkcie 8. Regulaminu postanowienia dotyczące konsumenta stosuje
się dla umów zawartych od dnia 1 stycznia 2021 r. również do Usługobiorcy lub Klienta będącego
osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z
treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w
szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na
podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
9.1. Niniejszy punkt 9. Regulaminu oraz wszystkie postanowienia w nim zawarte są skierowane i
tym samym wiążą wyłącznie Klienta lub Usługobiorcę niebędącego konsumentem, a od dnia 1
stycznia 2021 r. i dla umów zawartych od tego dnia niebędącego także osobą fizyczną zawierającą
umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że
nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu
wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
9.2. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży w terminie 14 dni
kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może
nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta żadnych roszczeń w stosunku do
Sprzedawcy.
9.3. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt lub braku zgodności Produktu z
Umową Sprzedaży zostaje wyłączona.
9.4. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 30 dni kalendarzowych od dnia jej
otrzymania.
9.5. Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać
dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu
płatności oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.
9.6. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem
natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy stosownego
oświadczenia.
9.7. Odpowiedzialność Usługodawcy/Sprzedawcy w stosunku do Usługobiorcy/Klienta, bez
względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia,
jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy
z tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Ograniczenie
kwotowe, o którym mowa w zdaniu poprzednim, ma zastosowanie do wszelkich roszczeń
kierowanych przez Usługobiorcę/Klienta w stosunku do Usługodawcy/Sprzedawcy, w tym także w
przypadku braku zawarcia Umowy Sprzedaży lub niezwiązanych z Umową Sprzedaży.
Usługodawca/Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Usługobiorcy/Klienta tylko za
typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z
tytułu utraconych korzyści. Sprzedawca nie ponosi także odpowiedzialności za opóźnienie w
przewozie przesyłki.
9.8. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą a Klientem/Usługobiorcą zostają
poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy/Usługodawcy.
ZASADY KORZYSTANIA Z PRODUKTU – TREŚCI I USŁUGI CYFROWE
10.1. Niniejszy punkt 10. Regulaminu określa domyślne zasady korzystania z Produktów – treści i
usług cyfrowych dostępnych w Sklepie Internetowym. Zasady te mają zastosowanie w razie braku
ustalenia dla danego Produktu indywidualnych warunków korzystania z Produktu lub w zakresie
nieuregulowanym indywidualnymi warunkami (np. w przypadku licencji udzielanej przez
producenta danego Produktu zastosowanie będzie miała licencja producenta).
10.2. Prawa do Produktu, w tym także prawa autorskie w przypadku Produktów stanowiących
utwór w rozumieniu Prawa Autorskiego, przysługują Sprzedawcy bądź innym uprawnionym
podmiotom trzecim.
10.3. Klient na podstawie zawartej Umowy Sprzedaży jest uprawniony korzystać z Produktu w
sposób oraz w zakresie niezbędnym do korzystania z niego dla celów określonych Umową
Sprzedaży, a w razie braku ich określenia dla celów, w których zazwyczaj korzysta się z Produktu
tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych
praktyk.
10.4. Korzystanie przez Klienta z Produktu możliwe jest wyłącznie dla użytku własnego Klienta, w
tym w ramach prowadzonej przez niego działalności gospodarczej, chyba że Umowa Sprzedaży
stanowi inaczej. Z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przez przepisy powszechnie
obowiązujące oraz odmiennych postanowień Umowy Sprzedaży: (1) Klient nie jest uprawniony do
udostępniania Produktu osobom trzecim; (2) Klient nie jest uprawniony do wykorzystywania
Produktu w celach zarobkowych, w tym do wprowadzania Produktu do obrotu; (3) Klient nie jest
uprawniony do przenoszenia, sublicencjonowania ani upoważniania innych osób do korzystania z
Produktu; (4) Klient nie jest uprawniony do kopiowania, powielania, modyfikowania, adaptowania,
tłumaczenia, odkodowywania, dekompletowania, dezasemblowania lub jakichkolwiek innych prób
ingerencji w Produkt, chyba że jest to niezbędne do zapewnienia prawidłowego korzystania z
Produktu zgodnie z Umową Sprzedaży.
10.5. Korzystanie przez Klienta z Produktu możliwe jest przez czas określony Umową Sprzedaży.
10.6. Dostęp do Produktu udzielany jest poprzez przesłanie treści cyfrowych lub linku (adresu
URL) umożliwiającego ich odtworzenie na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta w
trakcie składania Zamówienia.
OPINIE O PRODUKTACH
11.1. Sprzedawca umożliwia swoim Klientom wystawianie i dostęp do opinii o Produktach oraz o
Sklepie Internetowym na zasadach wskazanych w niniejszym punkcie Regulaminu.
11.2. Wystawienie opinii przez Klienta możliwe jest po skorzystaniu z formularza umożliwiającego
dodanie opinii o Produkcie lub Sklepie Internetowym. Formularz ten może być udostępniony
bezpośrednio na stronie Sklepu Internetowego (w tym także za pomocą zewnętrznego widgetu) lub
może zostać udostępniony za pomocą indywidualnego linku otrzymanego przez Klienta po zakupie
na podany przez niego adres poczty elektronicznej. Dodając opinię, Usługobiorca może również
dodać ocenę graficzną lub zdjęcie Produktu – jeżeli taka opcja jest dostępna w formularzu opinii.
11.3. Opinia o Produkcie może być wystawiona tylko do faktycznie zakupionych Produktów w
Sklepie Internetowym Sprzedawcy oraz przez Klienta, który dokonał zakupu opiniowanego
Produktu. Zabronione jest zawieranie fikcyjnych lub pozornych Umów Sprzedaży w celu
wystawienia opinii o Produkcie. Opinia o Sklepie Internetowym może być wystawiona przez osobę
będącą Klientem Sklepu Internetowego.
11.4. Dodawanie opinii przez Klientów nie może być wykorzystywane do działań bezprawnych, w
szczególności do działań stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji, czy też działań
naruszających dobra osobiste, prawa własności intelektualnej lub inne prawa Sprzedawcy lub osób
trzecich. Klient dodając opinię obowiązany jest do działania zgodnego z prawem, niniejszym
Regulaminem i dobrymi obyczajami.
11.5. Opinie mogą być udostępniane bezpośrednio na stronie Sklepu Internetowego (np. przy
danym Produkcie) lub w zewnętrznym serwisie zbierającym opinie, z którym współpracuje
Sprzedawca i do którego odsyła na stronie Sklepu Internetowego (w tym także za pomocą
zewnętrznego widgetu umieszczonego na stronie Sklepu Internetowego).
11.6. Sprzedawca zapewnia aby publikowane opinie o Produktach pochodziły od jego Klientów,
którzy zakupili dany Produkt. W tym celu Sprzedawca podejmuje następujące działania, aby
sprawdzić, czy opinie pochodzą od jego Klientów:
11.6.1. Opublikowanie opinii wystawianej za pomocą formularza dostępnego bezpośrednio na
stronie Sklepu Internetowego wymaga wcześniejszej weryfikacji przez Sprzedawcę. Weryfikacja
polega na sprawdzeniu zgodności opinii z Regulaminem, w szczególności na sprawdzeniu, czy
osoba opiniująca jest Klientem Sklepu Internetowego – w tym wypadku Sprzedawca sprawdza, czy
osoba ta dokonała zakupu w Sklepie Internetowym, a w przypadku opinii o Produkcie sprawdza
dodatkowo, czy zakupiła opiniowany Produkt. Weryfikacja następuje bez zbędnej zwłoki.
11.6.2. Sprzedawca wysyła swoim Klientom (w tym także za pomocą zewnętrznego serwisu
zbierającego opinie, z którym współpracuje) indywidualny link na podany przez niego przy zakupie
adres poczty elektronicznej – w ten sposób dostęp do formularza opinii otrzymuje wyłącznie Klient,
który dokonał zakupu Produktu w Sklepie Internetowym.
11.6.3. W razie wątpliwości Sprzedawcy lub zastrzeżeń kierowanych do Sprzedawcy przez innych
Klientów lub osoby trzecie, czy dana opinia pochodzi od Klienta lub czy dany Klient kupił dany
Produkt, Sprzedawca zastrzega sobie prawo skontaktowania się z autorem opinii celem wyjaśnienia
i potwierdzenia, że faktycznie jest Klientem Sklepu Internetowego lub dokonał zakupu
opiniowanego Produktu.
11.7. Wszelkie uwagi, odwołania od weryfikacji opinii, czy też zastrzeżenia czy dana opinia
pochodzi od Klienta lub czy dany Klient kupił dany Produkt mogą być zgłaszane w trybie
analogicznym do procedury reklamacyjnej wskazanej w punkcie 6. Regulaminu.
11.8. Sprzedawca nie zamieszcza ani nie zleca zamieszczania innej osobie nieprawdziwych opinii
lub rekomendacji Klientów oraz nie zniekształca opinii lub rekomendacji Klientów w celu
promowania swoich Produktów. Sprzedawca udostępnia opnie zarówno pozytywne, jak i
negatywne. Sprzedawca nie udostępnia sponsorowanych opinii.
NIELEGALNE TREŚCI I INNE TREŚCI NIEZGODNE Z REGULAMINEM
12.1. Niniejszy punkt Regulaminu zawiera postanowienia wynikające z Aktu o Usługach
Cyfrowych w zakresie dotyczącym Sklepu Internetowego i Usługodawcy. Usługobiorca co do
zasady nie jest zobowiązany do dostarczania treści podczas korzystania ze Sklepu Internetowego,
chyba że Regulamin wymaga podania określonych danych (np. dane do złożenia Zamówienia).
Usługobiorca może mieć możliwość dodania opinii lub komentarza w Sklepie Internetowym
korzystając z narzędzi udostępnionych w tym celu przez Usługodawcę. W każdym wypadku
dostarczania treści przez Usługobiorcę jest on zobowiązany do przestrzegania zasad zawartych w
Regulaminie.
12.2. PUNKT KONTAKTOWY - Usługodawca wyznacza adres poczty elektronicznej
info@sklep.drzwipodlogi.pl jako pojedynczy punkt kontaktowy. Punkt kontaktowy umożliwia
bezpośrednią komunikację Usługodawcy z organami państw członkowskich, Komisją Europejską i
Radą Usług Cyfrowych oraz jednocześnie umożliwia odbiorcom usługi (w tym Usługobiorcom)
bezpośrednią, szybką i przyjazną komunikację z Usługodawcą drogą elektroniczną, na potrzeby
stosowania Aktu o Usługach Cyfrowych. Usługodawca wskazuje język polski oraz język angielski
do celów komunikacj i z jego punktem kontaktowym.
12.3. Procedura zgłaszania Nielegalnych Treści i działania zgodnie z art. 16 Aktu o Usługach
Cyfrowych:
12.3.1 Na adres poczty elektronicznej info@sklep.drzwipodlogi.pl dowolna osoba lub dowolny
podmiot może zgłosić Usługodawcy obecność określonych informacji, które dana osoba lub dany
podmiot uważają za Nielegalne Treści.
12.3.2. Zgłoszenie powinno być wystarczająco precyzyjne i odpowiednio uzasadnione. W tym celu
Usługodawca umożliwia i ułatwia dokonywanie na podany wyżej adres poczty elektronicznej
zgłoszeń zawierających wszystkie poniższe elementy: (1) wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie
powodów, dla których dana osoba lub dany podmiot zarzucają, że zgłaszane informacje stanowią
Nielegalne Treści; (2) jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak
dokładny adres URL lub dokładne adresy URL, oraz, w stosownych przypadkach, dodatkowe
informacje umożliwiające identyfikację Nielegalnych Treści, stosownie do rodzaju treści i
konkretnego rodzaju usługi; (3) imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu
dokonujących zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane
z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3–7 dyrektywy 2011/93/UE; oraz (4) oświadczenie
potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących
zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
12.3.3. Zgłoszenie, o którym mowa powyżej, uznaje się za dające podstawę do uzyskania
faktycznej wiedzy lub wiadomości do celów art. 6 Aktu o Usługach Cyfrowych w odniesieniu do
informacji, której dotyczy, jeżeli umożliwia Usługodawcy działającemu z należytą starannością
stwierdzenie – bez szczegółowej analizy prawnej – nielegalnego charakteru danej działalności lub
informacji.
12.3.4. Jeżeli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane kontaktowe osoby lub podmiotu, które
dokonały zgłoszenia, Usługodawca bez zbędnej zwłoki przesyła takiej osobie lub takiemu
podmiotowi potwierdzenie otrzymania zgłoszenia. Usługodawca powiadamia także bez zbędnej
zwłoki taką osobę lub taki podmiot o swojej decyzji w odniesieniu do informacji, których dotyczy
zgłoszenie, przekazując informacje na temat możliwości odwołania się od podjętej decyzji.
12.3.5. Usługodawca rozpatruje wszystkie zgłoszenia, które otrzymuje w ramach mechanizmu, o
których mowa powyżej, oraz podejmuje decyzje w odniesieniu do informacji, których dotyczą
zgłoszenia, w sposób terminowy, niearbitralny i obiektywny oraz z zachowaniem należytej
staranności. Jeżeli na potrzeby takiego rozpatrywania lub podejmowania decyzji Usługodawca
korzysta ze zautomatyzowanych środków, uwzględnia informacje na ten temat w powiadomieniu, o
którym mowa poprzednim punkcie.
12.4. Informacja na temat ograniczeń, które Usługodawca nakłada w związku z korzystaniem z
Sklepu Internetowego, w odniesieniu do informacji przekazywanych przez Usługobiorców:
12.4.1. Usługobiorcę obowiązują następujące zasady w przypadku dostarczania jakichkolwiek treści
w ramach Sklepu Internetowego:
12.4.1.1. obowiązek korzystania ze Sklepu Internetowego, w tym do zamieszczania treści (np. w
ramach opinii lub komentarzy), zgodnie z jego przeznaczeniem, niniejszym Regulaminem oraz w
sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych
oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich;
12.4.1.2. obowiązek wprowadzania treści zgodnych ze stanem faktycznym oraz w sposób
niewprowadzający w błąd;
12.4.1.3. zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym, w tym zakaz dostarczania
Nielegalnych Treści;
12.4.1.4. zakaz przesyłania niezamówionych informacji handlowych (spam) za pośrednictwem
Sklepu Internetowego;
12.4.1.5. zakaz dostarczania treści naruszających powszechnie przyjęte zasady netykiety, w tym
zawierających treści wulgarne lub obraźliwe;
12.4.1.6. obowiązek posiadania – w przypadku, gdy jest to konieczne – wszelkich wymaganych
praw i zezwoleń do dostarczania takich treści na stronach Sklepu Internetowego, w szczególności
praw autorskich lub wymaganych licencji, zezwoleń i zgód na ich wykorzystywanie,
rozpowszechnianie, udostępnianie, lub publikację, zwłaszcza prawa publikowania i
rozpowszechniania w Sklepie Internetowym oraz prawo do wykorzystania i rozpowszechniania
wizerunku bądź danych osobowych w przypadku treści, które obejmują wizerunek lub dane
osobowe osób trzecich.
12.4.1.7. obowiązek korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób nie stwarzający zagrożenia
bezpieczeństwa systemu teleinformatycznego Usługodawcy, Sklepu Internetowego lub osób
trzecich.
12.4.2. Usługodawca zastrzega sobie prawo moderowania treści dostarczanych przez
Usługobiorców na stronę Sklepu Internetowego. Moderowanie odbywa się w dobrej wierze i z
należytą starannością oraz z własnej inicjatywy Usługodawcy lub na otrzymane zgłoszenie w celu
wykrycia, identyfikacji i usunięcia Nielegalnych Treści lub innych treści niezgodnych z
Regulaminem lub uniemożliwienia do nich dostępu lub podejmowania niezbędnych środków, aby
spełnić wymogi prawa Unii Europejskiej i prawa krajowego zgodnego z prawem Unii Europejskiej,
w tym wymogi określone w Akcie o usługach cyfrowych, bądź też wymogi zawarte w Regulaminie.
12.4.3. Proces moderowania może odbywać się ręcznie przez człowieka lub opierać się na
zautomatyzowanych lub częściowo zautomatyzowanych narzędziach ułatwiających Usługodawcy
identyfikację Nielegalnych Treści lub innych treści niezgodnych z Regulaminem. Po
zidentyfikowaniu takich treści Usługodawca podejmuje decyzję co do ewentualnego usunięcia lub
uniemożliwienia dostępu do treści lub w inny sposób ogranicza ich widoczność lub podejmuje inne
działania, które uzna za konieczne (np. kontaktuje się z Usługobiorcą celem wyjaśnienia zastrzeżeń
i zmiany treści). Usługodawca w sposób jasny i łatwo zrozumiały poinformuje Usługobiorcę, który
dostarczył treści (w razie posiadania jego danych kontaktowych) o swojej decyzji, powodach jej
podjęcia oraz dostępnych możliwościach odwołania się od tej decyzji.
12.4.4. Usługodawca realizując swoje prawa i obowiązki z Aktu o Usługach Cyfrowych
zobowiązany jest działać z należytą starannością, w sposób obiektywny i proporcjonalny oraz z
należytym uwzględnieniem praw i prawnie uzasadnionych interesów wszystkich zaangażowanych
stron, w tym odbiorców usługi, w szczególności z uwzględnieniem praw zapisanych w Karcie praw
podstawowych Unii Europejskiej, takich jak wolność wypowiedzi, wolność i pluralizm mediów i
inne prawa podstawowe i wolności.
12.5. Wszelkie uwagi, skargi, reklamacje, odwołania lub zastrzeżenia dotyczące decyzji lub innych
działań lub brak działań podjętych przez Usługodawcę na podstawie otrzymanego zgłoszenia lub
decyzji Usługodawcy podjętej zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu mogą być
zgłaszane w trybie analogicznym do procedury reklamacyjnej wskazanej w punkcie 6. Regulaminu.
Korzystanie z tej procedury jest bezpłatne i umożliwia składanie skarg w sposób elektroniczny na
podany adres poczty elektronicznej. Skorzystanie z procedury zgłaszania i rozpatrywania skarg
pozostaje bez uszczerbku dla prawa danej osoby lub podmiotu do wszczęcia postępowania przed
sądem oraz nie narusza jego innych praw.
12.6. Usługodawca rozpatruje wszelkie uwagi, skargi, reklamacje, odwołania lub zastrzeżenia
dotyczące decyzji lub innych działań lub brak działań podjętych przez Usługodawcę na podstawie
otrzymanego zgłoszenia lub podjętej decyzji w sposób terminowy, niedyskryminujący, obiektywny
i niearbitralny. Jeżeli skarga lub inne zgłoszenie zawiera wystarczające powody, aby Usługodawca
uznał, że jego decyzja o niepodejmowania działań w odpowiedzi na zgłoszenie jest nieuzasadniona
lub że informacje, których dotyczy skarga, nie są nielegalne i niezgodne z Regulaminem, lub
zawiera informacje wskazujące, że działanie skarżącego nie uzasadnia podjętego środka,
Usługodawca bez zbędnej zwłoki uchyla lub zmienia swoją decyzję co do ewentualnego usunięcia
lub uniemożliwienia dostępu do treści lub w inny sposób ograniczenia ich widoczności lub
podejmuje inne działania, które uzna za konieczne.
12.7. Usługobiorcy, osoby lub podmioty, które dokonały zgłoszenia Nielegalnych Treści, do których
skierowane są decyzje Usługodawcy dotyczące Nielegalnych Treści lub treści niezgodnych z
Regulaminem, mają prawo wyboru dowolnego organu pozasądowego rozstrzygania sporów
certyfikowanego przez koordynatora ds. usług cyfrowych państwa członkowskiego w celu
rozstrzygnięcia sporów dotyczących tych decyzji, w tym w odniesieniu do skarg, które nie zostały
rozstrzygnięte w ramach wewnętrznego systemu rozpatrywania skarg Usługodawcy.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
13.1 Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy zawierane są w języku polskim.
13.2. Zmiana Regulaminu:
13.2.1.Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian niniejszego Regulaminu z
ważnych przyczyn, to jest: zmiany przepisów prawa; zmiany sposobów lub terminów płatności lub
dostaw, podlegania obowiązkowi prawnemu lub regulacyjnemu; zmiany zakresu lub formy
świadczonych Usług Elektronicznych; dodania nowych Usług Elektronicznych; konieczności
przeciwdziałania nieprzewidzianemu i bezpośredniemu zagrożeniu związanemu z ochroną Sklepu
Internetowego, w tym Usług Elektronicznych i Usługobiorców/Klientów przed oszustwami,
złośliwym oprogramowaniem, spamem, naruszeniem danych lub innymi zagrożeniami dla cyber
bezpieczeństwa – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego
Regulaminu.
13.2.2. Powiadomienie o proponowanych zmianach wysyłane jest z wyprzedzeniem co najmniej 15
dni przed dniem wejścia w życie tych zmian, z zastrzeżeniem zmiana może być wprowadzona bez
zachowania 15-dniowego okresu powiadomienia w przypadku, gdy Usługodawca: (1) podlega
obowiązkowi prawnemu lub regulacyjnemu, na podstawie którego zobowiązany jest do zmiany
Regulaminu w sposób, który uniemożliwia mu dotrzymanie 15-dniowego okresu powiadomienia;
lub (2) musi w drodze wyjątku zmienić swój Regulamin, aby przeciwdziałać nieprzewidzianemu i
bezpośredniemu zagrożeniu związanemu z ochroną Sklepu Internetowego, w tym Usług
Elektronicznych i Usługobiorców/Klientów przed oszustwami, złośliwym oprogramowaniem,
spamem, naruszeniem danych lub innymi zagrożeniami dla cyber bezpieczeństwa. W dwóch
ostatnich przypadkach, o których mowa w zdaniu poprzednim, wprowadzenie zmian następuje ze
skutkiem natychmiastowym, chyba że możliwe lub konieczne jest zastosowanie dłuższego terminu
wprowadzenia zmian, o czym każdorazowo powiadamia Usługodawca.
13.2.3. W przypadku umów o charakterze ciągłym (np. świadczenie Usługi Elektronicznej – Konto)
Usługobiorca ma prawo rozwiązać umowę z Usługodawcą przed upływem okresu powiadomienia o
proponowanych zmianach. Rozwiązanie takie staje się skuteczne w terminie 15 dni od dnia
otrzymania powiadomienia. W przypadku zawarcia umowy o charakterze ciągłym, zmieniony
Regulamin wiąże Usługobiorcę, jeżeli został prawidłowo powiadomiony o zmianach, zgodnie z
okresem powiadomienia przed ich wprowadzeniem i nie rozwiązał w tym okresie umowy.
Dodatkowo w dowolnym momencie po otrzymaniu powiadomienia o zmianach, Usługobiorca
może zaakceptować wprowadzane zmiany i tym samym zrezygnować z dalszego trwania okresu
powiadomienia. W przypadku zawarcia umowy o innym charakterze niż umowy ciągłe, zmiany
Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Usługobiorcy przed dniem wejścia w
życie zmian Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już
składane lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy Sprzedaży.
13.2.4. W wypadku gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych
opłat lub podwyższeniem obecnych konsument ma prawo odstąpienia od umowy.
13.3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie
obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu Cywilnego; ustawy o
świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze
zm.); Ustawy o Prawach Konsumenta; oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego
prawa.
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Wzór formularza odstąpienia od umowy
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
– Adresat:
DOOR 2 DESIGNE SKLEP INTERNETOWY
ul. Kolejowa 33, 43-502 Czechowice-Dziedzice
www.sklep.drzwipodlogi.pl
info@sklep.drzwipodlogi.pl
– Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy
sprzedaży następujących towarów(*) umowy dostawy następujących towarów(*) umowy o dzieło
polegającej na wykonaniu następujących towarów(*)/o świadczenie następującej usługi(*)
– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
– Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
– Adres konsumenta(-ów)
– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
– Data
(*) Niepotrzebne skreślić.
(*) Niepotrzebne skreślić.